
LAUREACI WOJEWÓDZKICH KONKURSÓW PRZEDMIOTOWYCH
Konkursy przedmiotowe, organizowane przez kuratoria oświaty, stanowią ważny element zdobywania wiedzy i kształtowania przyszłości. Dają uczniom możliwość zmierzenia się z wiadomościami, których nie porusza się na lekcjach. Sukces, uzyskanie tytułu laureata czy finalisty, to sporo profitów. Laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim otrzymuje z danych zajęć edukacyjnych najwyższą roczną ocenę klasyfikacyjną. Gdy konkurs dotyczy jednego z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty, laureat jest zwolniony z egzaminu z tego przedmiotu. Zwolnienie jest równoznaczne z uzyskaniem najwyższego wyniku. Zwycięzcy etapu wojewódzkiego są przyjmowani w pierwszej kolejności do publicznej szkoły ponadpodstawowej. Warto więc podejmować trud.
W ubiegłym roku szkolnym 2021/2022 nasza szkoła mogła się pochwalić sukcesami trojga uczniów w tych konkursach (dwoje uzyskało tytuł laureata, jeden - finalisty). W bieżącym - 2022/2023 - troje wychowanków Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Przyrowie osiągnęło zaszczytny tytuł laureata Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego: Michalina Pawlik - z języka polskiego, Julia Stanuchiewicz i Robert Konatowski - z geografii. Uczniowie wykazali się ogromną wiedzą, pracowitością i systematycznością. W drodze do osiągnięcia sukcesu towarzyszyli im pedagodzy, w razie potrzeby służąc pomocą i wsparciem. Michalina Pawlik przygotowywała się do konkursu pod czujnym okiem pani Anny Płatkowskiej-Skóry, Julia Stanuchiewicz i Robert Konatowski - pana Wiesława Stanuchiewicza.
Etap rejonowy konkursu z języka polskiego wymagał od uczniów szczegółowej znajomości dwóch książek (Barbara Kosmowska, Kolorowy szalik; Katherine Marsh, Chłopiec znikąd) oraz wiadomości z zakresu podstawy programowej szkoły podstawowej. Na tym poziomie z arkuszem konkursowym zmierzyły się cztery uczennice, a do finału (po weryfikacji przez komisję rejonową) dostała się jedna - Michalina Pawlik. Test wojewódzki obligował do opanowania wiedzy z różnych dziedzin kultury. Uczennica musiała przyswoić informacje dotyczące budowy dzieła filmowego, jego treści (Chłopiec z burzy, reż. Shawn Seet), znać szczegółowo fabułę utworu (Nicholas Bowling, W cieniu bohaterów), konteksty literackie, kulturowe; wykazać się umiejętnością redagowania różnych form wypowiedzi z wykorzystaniem szerokiego zakresu środków językowych.
Według Michaliny arkusz konkursowy nie należał do łatwych. W czasie pracy udało jej się jednak rozluźnić. Stwierdziła, że da radę. Wierzyła, że osiągnie sukces. Uczennica wspomina: „W dniu ogłoszenia wyników bardzo się stresowałam. Nie mogłam się skupić podczas trwania lekcji, którą akurat był język polski. Cały czas patrzyłam na zegarek i odliczałam minuty do godziny dziesiątej. Kiedy dowiedziałam się, że zostałam laureatem, popłakałam się ze szczęścia”. Michalina stwierdziła, że być może to przesadna reakcja, lecz dla niej była to wyjątkowa chwila - spełniła jedno ze swoich marzeń. Dodała również: „Chciałaby podziękować mojej rodzinie za wiarę we mnie. Mojej przyjaciółce Mai za to, że codziennie wysłuchiwała moich wątpliwości dotyczących zdobycia tytułu laureata. Pani Annie Płatkowskiej-Skórze za wielogodzinne lekcje – bez Pani nie osiągnęłabym tego”. Nam, nauczycielom, jakże miło jest słyszeć takie słowa. To najlepsza zapłata za cały nasz codzienny trud. Gratulujemy i z całego serca dziękujemy, Michalino.
Wojewódzki Konkurs Przedmiotowy z Geografii obejmował wiedzę z zakresu geografii fizycznej świata, krajobrazów Ziemi, geografii Polski, a na trzecim etapie dołączyły – wybrane problemy i regiony geograficzne świata. Oprócz tego należało zapoznać się z proponowaną literaturą – wskazane artykuły z czasopisma „Geografia w Szkole”. Nasi uczniowie świetnie poradzili sobie z tymi zagadnieniami. Robert Konatowski po dwóch tytułach finalisty Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Historii (uzyskanych w latach poprzednich) osiągnął cel – zdobył tytuł laureata, tym razem z geografii. Uczeń relacjonując swój udział w zmaganiach, zwrócił uwagę na ogrom materiału, który musiał przyswoić. Zawsze mógł liczyć na wsparcie nauczyciela przygotowującego – pana Wiesława Stanuchiewicza. Za co chciałby bardzo podziękować.
Laureatką Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Geografii została również Julia Stanuchiewicz. Uczennica tak wspomina swoje uczestnictwo w rywalizacji: „Do udziału w konkursie namówił mnie brat. Na początku byłam sceptycznie nastawiona, ale po pewnym czasie i przemyśleniach, postanowiłam spróbować. Wcześniej uczyłam się geografii tylko przez rok, w piątej klasie. Nie wiedziałam, z czym się to wiąże. Materiału do nauki było bardzo dużo, a czasu mało. Najpierw musiałam nadrobić wiadomości z klasy szóstej i siódmej, a do etapu wojewódzkiego również z ósmej. Poświęcałam na przygotowania około 3 godziny każdego dnia przez 6 miesięcy (od października do marca). Sukces zawdzięczam rodzicom, którzy mnie wspierali. Tłumaczyli trudne zagadnienia, szczególnie tata. Jednak bez mojego wkładu w przygotowania, bez ciężkiej pracy, nie zostałabym laureatką. O uzyskaniu tytułu dowiedziałam się w piątek, 17 marca. Rano ze spokojnego snu wyrwała mnie mama, krzycząc, że do szkoły przyszły wyniki i zostałam laureatką. Początkowo byłam zła, bo chciałam się wyspać. Gdy zeszłam na śniadanie i uświadomiłam sobie, że odniosłam sukces w konkursie przedmiotowym w klasie 6, bardzo się ucieszyłam. Wygrana daje mi pierwszeństwo w przyjęciu do wybranej szkoły ponadpodstawowej, niezależnie od wyników egzaminu, a jeśli będzie taka potrzeba, da mi zwolnienie z czwartej części egzaminu ósmoklasisty. Chociaż wiele razy chciałam się poddać ze względu na ilość nauki, teraz cieszę się, że tego nie zrobiłam”.
Jesteśmy bardzo dumni z naszych wychowanków. Uzyskane rezultaty są powodem do radości, ale również dowodem ogromnego zaangażowania, sumiennej nauki i szczególnego talentu uczniów. Podziękowania należą się także nauczycielom i rodzicom za trud wychowania, pomoc w rozwijaniu zdolności i motywowanie do nauki.
Na skróty
Mobilnie w stałym kontakcie z gminą

Razem możemy więcej
Tworzymy przestrzeń dla wspólnoty i aktywnego uczestnictwa w życiu Naszej placówki. Uczymy się szanować siebie nawzajem oraz wspólnie rozwiązywać pojawiające się konflikty.




W dobrym kierunku
Wierzymy w znaczącą rolę szkoły i pozytywne relacje między uczniami a nauczycielami. Aktywnie inspirujemy, stawiamy wyzwania, wspieramy uczniów i siebie nawzajem, aby pozytywnie wpływać na rozwój przyszłych pokoleń.




Dostępny samorząd - granty